Mijn naam is Peter Stavenuiter en met meer dan 15 jaar ervaring als accountant heb ik deze nieuwe dienst ontwikkeld. De afgelopen jaren heb ik gemerkt dat veel efficiencyslagen gevonden kunnen worden in de driehoek “ondernemer – administrateur – accountant” op het gebied van communicatie, tijdbesparing en een efficiënte invulling van de afspraken die wel of juist niet gemaakt zijn te aanzien van bijvoorbeeld het samenstellen of controleren van de jaarrekening.
Het komt regelmatig voor dat er een verwachtingskloof is tussen hetgeen de ondernemer mag verwachten en de mate waarin onderling gemaakte afspraken bijdragen aan het gezamenlijk resultaat: een jaarrekening van goede kwaliteit, met proactieve advisering voor een acceptabele prijs.
Een goede samenwerking houdt in dat er ook tijd ingeruimd wordt voor een goede communicatie en afstemming met u als ondernemer maar zeker ook met uw administrateur. Hier wordt nog wel eens te weinig rekening mee gehouden met als gevolg ongewenst meerwerk op de opdracht, te weinig terugkoppeling naar uw administrateur en u als een ontevreden klant.
Hoe kan je nu standaard werkzaamheden zoals het samenstellen van een jaarrekening anders inrichten en een win-win situatie creëren? Lees hier verder »